Thursday 2 April 2020

revisit my past

Sebelum gerak ke Kelantan, saya ajak wife singgah tempat keramat ni dulu. Saja nak revisit my past. 

Sampai sini terus sebak. Dulu kat sini lah tempat saya pernah tidur atas bangku batu, nangis sorang-sorang malam-malam. 

Takde tempat mengadu. Marah pada dunia, marah pada Tuhan, marah pada diri. Rasa tak di hargai, rasa di khianati dan rasa teraniaya. 

Setiap malam datang sini, duduk sorang-sorang dalam gelap nangis, isap rokok Suria & Gudang Garam berkotak-kotak. Blur, sedih, serabut, buntu, keciwa dan bercelaru. 

Bak kata lagu tu, young, dumb and broke. 

Kadang-kadang ada kawan baik saya Suhaib & Keri datang teman. (Kalau korang baca ni, aku rindu korang weh 😢). 

Bagi orang lain, tempat ni mungkin hanya taman rekreasi, bagi aku, ini tempat aku teruskan hidup. Ini tempat aku belajar erti hidup, ini tempat aku kenal warna sebenar manusia dan tempat aku mengerti banyak perkara tentang dunia. 

Harini aku datang mengenang balik di mana aku bermula. It humbles me just to be here. It reminds me where i started. 

Seringkali hari-hari paling perit dalam hidup kita itu lah yang mengajar kita paling banyak. Hari-hari ini lah yang membentuk masa depan yang paling indah. 

Dan saat kita dan alami segala yang kita doakan selama ini, dan kita lihat balik pada hari-hari ini. Tak ada kata lain melainkan terima kasih ya Allah kerana pilih aku untuk alami semua ini. 

Semua perit tidak lagi perit. Semua sakit mula menjadi nikmat terindah. 

Saya selalu sebut. What if, segala kesusahan, kesakitan dan keperitan yang anda alami sekarang, merupakan persediaan Allah bagi pada anda untuk capai segala hajat dan doa yang anda sering doakan selama ini. Ia cuma bentuk bungkusan yang berisi doa anda yang bakal di makbulkan. 

3 Guru kehidupan : Hati yang remuk, poket yang kosong, perut yang lapar. 

Along those period, i’ve got lot’s of wisdoms. I observe people, I observe the world, i spend so many time being alone. I’ve learned a lot.
I’m blessed to be choosen to experience these kind of experience.

Haritu saya ada share 11 nota bahagia dari 101 nota bahagia. InsyaAllah malam esok saya akan share lagi 10 nota bahagia, dan 5 peringkat perubahan hidup manusia. 

How I’ve changed my life and transform my life dari jalanan ke peringkat global. #Share InsyaAllah esok malam jam 9.30pm saya LIVE di wall ni. 

Standby with your pen and paper. 10 Nota Bahagia dari 101 nota bahagia Afnan Rosli & 5 transformational steps so that you can transform your life in 2020. 

Jumpa 9.30pm esok Guys InsyaAllah.

        -Afnan Rosli-
Love, Peace, Happiness

No comments:

Post a Comment

HIDUP JADI LEBIH TERKAWAL?

Kenapa ada orang deactivated Facebook??? kerana mereka percaya ia dapat tingkatkan vibration. Yes! sebab antaranya ialah untuk HIDUP JADI LE...