Tuesday 24 September 2019

KENYATAAN TERBUKA ISU METAMORPHOSIS

sumber : https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3141614185865373&id=100000504674719

KENYATAAN TERBUKA ISU METAMORPHOSIS
--------------------------------------------------------------------------

أَعُوْذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِِْ.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Sejak 2 bulan ini, agamawan dan orang awam  telah menegur content ajaran Metamorphosis yang "tasybbuh" iaitu menyerupai agama lain. Tegur dengan cara yang baik dan informatif. Tujuan untuk beri awareness.

Saya diam diri walaupun saya maklum isu ini 2 bulan lepas kami tanya pegawai pejabat mufti. Saya tak nak wall FB saya jadi negatif dan singgung ramai orang. Mentor, rakan seperguruan, sahabat, follower dan juga influencer..ramai yang join kelas ni.
.

Saya bersangka baik kepada pertemuan tuan Afnan Rosli dan pegawai mufti. Alhamdulillah, ajaran "feeling is prayer digugurkan" sebelum pertemuan.

Namun saya agak kecewa ia diganti kepada "doa minda". Tekniknya menakutkan.

Hakikatnya, banyak lagi ritual seperti meditasi spiritual (TM), priming serta konsep dan prinsip ajaran yang bertentangan ajaran Islam diajar dan "diislamisasikan". Malah terdapat ayat Al Quran dipetik dan diolah  bagi menyesuaikan dengan ajaran agama lain yang dibawa.:
.

1) Universal Oneness
2)  Meditasi (Spiritual) mengosongkan ala TM.
3) Kensho Moment dan Satori Insight
4) 7 Chakra
5) Living in abundance
6) 12 Universal Law
7) Souls are connected.
8) CITF formula (mencampuri islam dan ajaran )
9) Live Like a baby ( enjoy tak perlu usaha)
10) TANTRA (Energy, Frequency& Vibration).
11) Power Of Sitting Still.
12) Soul Living in Body (Kita bukan jasad) 
13) POWER OF "I AM".
14) Ritual Find your genius. (time travel)
15) Self image -Reborn/Rebirth (ritual bunuh image lama)

👆 Ini hanya content daripada Facebook yang akan beliau delete tak lama lagi. Tuan puan boleh nilai sendiri.

Dalam masa tu saya dan isteri bertanya doktor neurosains, doktor psikiatri, ustaz, pegawai mufti, pengkaji falsafah islam supaya faham dan tak tuduh sembarangan.

.
Saya tak muncul pun ke depan sehinggalah 2 minggu lepas. Dengan penyertaan alumni dan bakal peserta Mega Metamorphosis, sangat berdosa jika saya biarkan.

"Ada follower, buat apa kalau tak beri peringatan pasal akidah"..Takut kena label, kecam tapi tak takut ditanya Allah hari kemudian kenapa abaikan tanggungjawab?
Benda kerosakan ni public..Terang-terangan jadi perlu jelaskan kekeliruan di public juga.

Saya cuma niat beri kesedaran wujudnya percampuran elemen agama lain dalam ajaran tuan Afnan Rosli. Wujudnya risiko amalan meditasi spiritual kepada akidah dan juga kesihatan.

.
Saya dan isteri tak pernah label sesiapa syirik, rosak akidah, sesat, pukau  atau sihir. Kami ni hamba mana layak label sesiapa. Kami cuma ingatkan agar kembali kepada ajaran suci Al-Quran dan Al-Sunnah.

Syukur ramai mula berani bersuara. Bekas peserta seminar yang bertaubat turut berkongsi kerisauan mereka..pengalaman mereka..Betapa gerunnya mereka bila sedar..Ajaran ini BUKAN BIASA-BIASA.

Mereka mengadu ada yang histeria, loya sakit kepala, muntah..nampak cahaya putih, nampak lembaga, pergi ke alam lain, time travel.

.
Syukur sahabat yang saya baru kenali dan  hormati Tuan Fazly (pengerusi TAMRIN) mengambil langkah proaktif menjernihkan kekeruhan. Perjumpaan diadakan beberapa hari lepas antara pihak agamawan, pengamal NLP & meditasi dengan Tuan Afnan memberi harapan agar agama Allah terbela.

Sungguh saya kecewa apabila tuan Afnan membuat kenyataan di FB beliau, TAMRIN dan panel mesyuarat endorse ajaran beliau walhal tidak berlaku. Ia telah akibatkan ramai mengecam kami yang menegur katanya kami fitnah ajaran afnan sesat.

Namun syukur kenyataan penafian dijelaskan TAMRIN dan tuan Afnan telah edit part "endorsement" selepas teguran. Sangka baik saya, mungkin sebab excited. Apa yang penting..tuan Afnan dah buat sesuatu yang lebih baik.

Tapi masalah belum selesai. RIBUAN yang dah attend kelas online dan offline masih percaya ajaran-ajaran origin hindu, buddha ini tak bertentangan Islam.

Di sini lah ISU UTAMA yang saya percaya perlu dititikberatkan dan diambil tidakan PENJELASAN SEGERA oleh tuan Afnan Rosli selaku pihak penganjur.

1) Part mana bertentangan Islam? Kenapa salah?
2) Apa risiko ritual terhadap akidah dan kesihatan?
3) Wujudkan panel syariah.
4) Jika ada meditasi, dapatkan standby medical. Histeria atau sawan adalah risiko meditasi yang perlukan perhatian perubatan.

.

Tuan Afnan,

Kita manusia tidak lari dari kesilapan. Saya akan tabik respek, follow dan join kelas tuan jika tuan mengaku dan memperbetulkan kesilapan tuan.  Kasihanlah kepada peserta yang masih keliru..Lagi teruk tak rasa salah sebab tak dijelaskan mana ajaran yang menyerupai agama lain.

Saya doakan tuan diberi hidayah dan petunjuk..semoga tuan berjaya hadapi ujian ini saya dan isteri doakan seikhlas hati..
.

Tapi jika tuan masih ingin meneruskan hajat tuan menegakkan benang yang basah..
.

Kami berbesar hati terima LOD pihak peguam tuan Afnan kepada saya dan sahabat lain. Terima kasih atas saman ini. Kita jumpa kat court ya 😆👍

Teruja bila fikir naik turun court kerana Allah..Serius kami laki bini menangis kegembiraan bila dapat bincang pasal LOD ni. Bergenang air mata masa saya tulis ni...hepi sangat hehe

Ambillah duit kami. Mufliskan kami pun takpe kat dunia ni.

Syukur ya Allah, kau berikan anugerah kepada hambamu ini...Rasa SPECIAL sangatt...Aku hambamu nak tuntut beratus kali ganda kat akhirat nanti..
.

Semoga perjuangan kami ini jadi teladan kepada anak-anak kami yang perati kami naik turun court. Semoga mereka mengerti perjuangan ni bukan senang-senang kat mulut saja cakap..Ayah dan Mak dah set satu rekod yang harapnya mampu lahirkan anak-anak pencinta kebenaran...

.
.

Yang Perasan Special,

Hafiz Sulaiman,
-Pejuang Kesihatan.

Siti Aminah Sulaiman,
- Ibu Pencinta AlQuran

.
.

*Doakan kami dan anak-anak kami mengikuti jejak langkah Allahyarham Badiuzzaman Said Nursi.

U/P Tuan Afnan: Alamat rumah lama dah pindah. Ni alamat surat menyurat. Pos Berdaftar ye..Wasap saja tak laku. Ni alamatnya:

1-09 Metia Residence, seksyen 13  40100 Shah Alam.
0162044173 -cik aimi (staf)

1 comment:

HIDUP JADI LEBIH TERKAWAL?

Kenapa ada orang deactivated Facebook??? kerana mereka percaya ia dapat tingkatkan vibration. Yes! sebab antaranya ialah untuk HIDUP JADI LE...