Tuesday 24 September 2019

Saya bersaksi bahawa sahabat saya Afnan Rosli adalah muslim yang baik dan bersungguh sungguh mahu bawa kebaikan dan mesej Islam kepada semua orang

sumber : https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10156756581542725&id=632617724

Saya bersaksi bahawa sahabat saya Afnan Rosli adalah muslim yang baik dan bersungguh sungguh mahu bawa kebaikan dan mesej Islam kepada semua orang.

Setiap hari, ramai yang PM saya bertanya isu berkait dengan beliau. Sungguh, memang sangat ramai. Dan , saya pilih untuk berdiam saat ditanya kerana mahukan jawapan saya itu berpaksikan kebenaran, dan bukannya nafsu.

Pembelaan atas dasar kebenaran inilah yang dinamakan ukhuwwah Islamiah. Kita tidak membela mengikut nafsu dan kecenderungan . Itu ashobiyyah namanya.

Atas dasar ukhuwwah Islamiah inilah saya dan beberapa sahabat lain berusaha keras membawa kebenaran kedepan. Jujur saya katakan, usaha embawa pihak autoriti dan pakar ke meja rundingan mencari kebenaran ini bukannya mudah.

Secara peribadi, saya amat letih dan penat. Dengan ujian anak dan diri sendiri yang ditimpa sakit dan warded, ianya mengambil banyak masa dan energy. Namun, atas dasar ukhuwwah Islamiah ini, seolah olah saya dapat suntikan tonik untuk bangkit untuk bantu sahabat saya ini habis habisan.

Dan subhanallah, pertemuan luar biasa menghimpunkan pihak yang pakar dalam bidang masing2 terutamanya dalam bidang training, syariah, pengajian Islam, Al Quran dan Hadis sungguh membantu membongkar kebenaran.

Satu persatu modulnya dibahaskan tanpa tertinggal. Semua perkara diperincikan , dan tanpa berselindung, para ahli panel berbahas dengan bebas tanpa sekatan . Dan amazingly, sepanjang sesi itu, Afnan kekal tersenyum. Itulah perwira sejati, sedia menerima kebenaran.

Dan proses review modul yang cukup panjang itu akhirnya berakhir dengan rumusan yang cukup padu. Beliau bersetuju untuk menerima teguran dan meninggalkan beberapa perkara yang diragukan dalam modul tersebut.

Dan lebih amazing lagi, perlantikan panel Syariah terus dibuat untuk memastikan tiada lagi permasalahan dalam program Mega Metamorphosis ini. Masya Allah , luar biasa sungguh effort untuk mengekalkan kebenaran ini. Bukan itu sahaja, Panel syariah dan panel TAMRIN akan turut serta menjadi pemantau dan tukang tegur serta merta andai ada keraguan yang ada pada hari seminar Mega Metamorphosis kelak. Allahuakbar. Hebatnya aturan Allah.

Tiada apa lagi yang perlu ditohmah dan difitnah. Cukup cukuplah melakukan defamation dan serangan peribadi. Sungguh, Allah Maha Mengetahui hati kalian yang masih terus menerus menyerang walaupun tabir kebenaran telah tersingkap. Bacalah kenyataan tuan Afnan ini dengan hati yang tenang. Subhanallah.

Dan atas dasar ukhuwwah Islamiyah juga, Saya bersaksi bahawa sahabat saya Afnan Rosli adalah muslim yang baik dan bersungguh sungguh mahu bawa kebaikan dan mesej Islam kepada semua orang.

Ustaz Hakim Avengers
- Pejuang Kebenaran

No comments:

Post a Comment

HIDUP JADI LEBIH TERKAWAL?

Kenapa ada orang deactivated Facebook??? kerana mereka percaya ia dapat tingkatkan vibration. Yes! sebab antaranya ialah untuk HIDUP JADI LE...