Tuesday 24 September 2019

Hafiz Sulaiman Part 1

Sumber : https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3108950872465038&id=100000504674719

Tahun lepas, saya mengalami pengalaman spiritual yang luar biasa ketika training di luar negara. Saya merasa sangat emotional dan excited selepas sesi ala "transformational breathing". Tak pernah lagi saya menangis berpuluh-puluh sesi training saya pergi sejak kecil.

Ada sesuatu yang "special"..Saya percaya ia adalah kunci kepada "kekosongan" yang dialami pesakit-pesakit depresi dan gangguan kesihatan mental lain.

Saya nekad untuk dalami ilmu breathing ini supaya dapat praktis autohipnosis dan hipnosis untuk pulihkan kesihatan pencernaan penderita perut sensitif.

Pseudoscience?

Mungkin...Tapi kajian kukuh pangkat RCT oleh leading expert Prof. Peter Whorwell menunjukkan, hipnosis membantu penderita IBS (IMAGINE Study).
.

Sikit sangat saya tahu mengenai risiko ilmu baru ini.

Saya hanya tahu manfaat saintifik di sebalik deep breathing..terutamanya kesan kepada saraf autonomi yang menyebabkan kita lebih relax dan tenang.

.
Risikonya?

Kesan spiritual yang amat mendalam. Saya bersyukur kerana Allah ketemukan saya dengan manusia yang arif bidang ini...serta panduan daripada Al-Quran yang jelas mengenai spiritualiti.

Post seterusnya saya akan share apa yang berlaku apabila kita mula embark ke "perjalanan spiritual"..
Apa yang ramai tak tahu dan tak diberitahu.

.
Moga kita ambil iktibar dan diberi hidayah oleh Allah. Aminn.

.
Hafiz Sulaiman
-Pejuang Kesihatan

No comments:

Post a Comment

HIDUP JADI LEBIH TERKAWAL?

Kenapa ada orang deactivated Facebook??? kerana mereka percaya ia dapat tingkatkan vibration. Yes! sebab antaranya ialah untuk HIDUP JADI LE...