Thursday 15 August 2019

Kita boleh connect dengan sesiapa saja, asalkan kita jelas siapa kita nak get connected to

Ini Juliana. She’s a Singaporean & an amazing Architect. Beberapa bulan lepas, one of my Mentor Madam Camelia Tan Sri Yaacob cerita tentang Juliana, bagaimana beliau berjaya Close a deal bernilai 100 Millions USD. Yes, you read it right. 100 Millions USD. Tuan puan. Ia bersamaan RM408,563,490.77.

Beliau dapat project untuk buat Mall, Resorts dan sebagainya di Ulaanbataar capital of Mongolia.

Sejak dengar cerita tentang beliau, saya terus Doa & Submit, saya nak jumpa this lady. Ye lah, orang dah close 100 Juta USD kot, mesti ada something kau dapat belajar dari dia.

So, nak di jadikan cerita, beliau datang ke Malaysia, KL hari rabu lepas untuk buat sharing. Saya nak sangat join, tapi tak dapat pergi. So, i miss her sessions. Then takpelah, saya just doa, Ya Allah, aku nak jumpa dia. Meditate, then submit.

Kelmarin, lepas meeting, masa saya nak turun tangga nak ke kereta saya dengar ada suara seorang perempuan tanya beberapa orang lelaki, nak ke Bangsar naik LRT line mana? Warna apa?

Saya, pusing, saya tanya dia, nak ke Bangsar ke? My house is in Bangsar, meh lah naik sekali. Guest what? It was Juliana.

So, saya dapat Exclusive sharing sessions selama 30 minutes dalam kereta saya dengan beliau. Lepas saya drop beliau ke Bangsar Village Mall, kitorang tukar phone no.

Then harini, beliau datang ke rumah saya, dengan beberapa orang rakan dari Singapore, datang tengok my Artworks, painting-painting saya, datang kenal-kenal pasal hasil kerja saya.

Selesai tu, saya hantar beliau ke KL Central, dalam perjalanan beliau cerita, its interesting that you buat Calligraphy, sebab saya ada project Masjid in Mongolia, memang tengah cari Calligrapher.

Yang ni project lain pula, bukan yang 100 Millions tadi. And panjang lah cerita bagaimana beliau dapat project tu dan sebagainya.

Dan beliau pun percaya yang kitorang boleh jumpa ni adalah Aturan Allah yang Maha Cantik.

Apa yang saya nak sampaikan sebenarnya is, kita semua ni, interconnected. Dan kita sebenarnya macam phone, kita boleh pilih nak call sesiapa saja atas dunia ni, asalkan kita ada number phone mereka.

Macamtu jugaklah diri kita. Kita boleh connect dengan sesiapa saja, asalkan kita jelas siapa kita nak get connected to. Ingat lagi tak yang saya cerita macamana saya submit nak jumpa Ippho Santosa tu? One of the best speaker in Indonesia.

Kalau jelas, nanti Allah atur satu persatu peristiwa, orang dan kejadian supaya kita dapat jumpa orang tu.

Sama macam kes Juliana ni lah. Beliau terbang all the way from Singapore ke KL. Dalam banyak-banyak tempat, kenapa Bangsar yang dia nak pergi? Dalam banyak-banyak masa, kenapa waktu saya turun tangga tu juga beliau tanya orang tentang LRT?

Semua kejadian ni Allah atur supaya beliau boleh end up duduk sebelah saya dalam kereta, dan share stories dengan saya.

Saya percaya dalam Dunia ni, tak ada apa yang jadi secara Kebetulan. Semua Allah atur ada sebab, perfect. Saya dah gunakan Attractions ni berulang ulang kali, pada ramai orang.

Amazing kan? Kita manusia ada ability to connect dengan each other sama macam phone kita. Cuma kita belum dapat kawal that technology dalam diri kita. Macam saya selalu kata, mencari pelanggan dan menarik pelanggan dua benda yang berbeza.

Mencari, mengejar, semua buat kita penat. Menarik InsyaAllah lebih mudah.

Nak belajar how to get connected?
InsyaAllah saya ajar dalam kelas nanti.

Anda dapat sesuatu dari sharing ini?
#Share Moga Bermanfaat.

Jemputan Follow 👉🏻Afnan Rosli. Saya menulis tentang Motivasi dan Pembangunan Diri setiap hari.

            -Afnan Rosli-
Exclusive Calligraphy Artist

No comments:

Post a Comment

HIDUP JADI LEBIH TERKAWAL?

Kenapa ada orang deactivated Facebook??? kerana mereka percaya ia dapat tingkatkan vibration. Yes! sebab antaranya ialah untuk HIDUP JADI LE...