Sunday 24 November 2019

Siri 8 MM

Mega Metamorphosis (Siri 8)

Believe, one day, your life is going to change.

Sebab utama metamorphosis bermula apabila Tuan Afnan Rosli nak orang rasa, “feeling bila hidup dalam freedom mode,hidup bebas dan tak terikat dengan any sistem”

Metamorfosis ni satu proses, dari seekor ulat menjadi rama-rama. Seekor ulat yang buruk, geli, tak hensem, dia jalan pun slow.

Tapi bila jadi rama-rama, semua orang kejar-kejar dia. Orang siap buat taman untuk rama-rama lagi. Tak ada lagi orang buat taman ulat. Ha!

Padahal rama-rama tu masih lagi ulat yang sama tadi tu. The same person.

Tapi apa yang dia ubah? Everything!

Cara dia jalan berubah, bentuk badan berubah, warna dia berubah, everything change!

Cuba kita tengok, sebelum dia jadi rama-rama dia jadi apa? Dia jadi kepompong dahulu, dalam kepompong ulat tak main facebook, tak main gym. Ulat fokus pada pembesaran diri dia.

So, it just the same with our life. Kalau you nak change yourself you kena isolate diri you.

The key to change your life is isolation. Kena duduk menyendiri. Kena duduk dengan diri sendiri dan isolated diri you dari society.

Nabi dari orang biasa dan sebelum diangkat menjadi Rasul, baginda juga turut isolated diri dan duduk menyendiri. Isolation adalah satu proses yang powerfull, dan kita pun kena buat benda tu.

Jadi, kita nak cari kat mana gua? Tak. Kita tak perlu cari gua, kita kena tiap-tiap hari buat. Bangun dan duduk sorang-sorang. Itu lah namanya Metamorphosis iaitu duduk menyendiri.

So metamorphosis ni sebenarnya core dia bangun malam, dan itu adalah isolation, to change yourself.

Afnan Rosli
Mega Metamorphosis

No comments:

Post a Comment

HIDUP JADI LEBIH TERKAWAL?

Kenapa ada orang deactivated Facebook??? kerana mereka percaya ia dapat tingkatkan vibration. Yes! sebab antaranya ialah untuk HIDUP JADI LE...