Thursday 24 October 2019

IBU LEBIH GEMAR DENGAR SENDIRI

IBU LEBIH GEMAR DENGAR SENDIRI
.

Mengenali seseorang dari penceritaan orang lain ada baik dan buruk nya. Bagi ibu, ibu lebih gemar dengar dan lihat sendiri.
.

Satu demi satu soalan yang ibu ajukan, dah macam kena interrogation pulak (pengalaman ibu di Sprm byk mematangkan ibu dalam hal ini). Tapi sebagai seorang Ibu yg lebih tua, ibu kemas menyusun soalan2 ibu dengan penuh sopan dan hikmah. Ada soalan2 perangkap, namun Afnan jawab dgn tenang dan ibu dapat rasakan bahawa beliau menjawab dari hati beliau dan dgn jujur.
.

My Findings:

Anakanda Afnan ni bijak (kena validate dgn intelligent test ibu). Dia ni well congruent dan connected. Punyai potensi dan bakat besar. Cakap penuh adap, baik hati dan jiwa dia besar.
.

Nasihat Ibu:

Jangan putus asa, baiki apa yg salah, tambah apa yg kurang. Afnan kena sama2 bantu ibu dan lain2 pejuang di dalam medan memandaikan bangsa serta meningkatkan lagi taraf pemikiran orang kita serta bantu meningkatkan lagi ekonomi islam. Afnan punyai talent, jgn sia2kan anugerah Allah ini.
.

Afnan masih muda, namum ibu lihat kematangan Afnan luarbiasa. Generasi muda memerlukan inspirasi2 yg datang dari org2 muda juga seperti Afnan.

Moving forward:

Afnan nak berehat buat sementara, Afnan akan join group coaching BSS batch 7, bermula pada 3 - 4 Dec ini. Ibu yakin dan percaya Allah jadikan Afnan di muka bumi ini bersebab. Belajar juga dari kehidupan dan pengalaman. Terus berjuang dilandasan yang betul. Ibu juga perlu anak2 muda macam Afnan untuk sambut tongkat ibu ni untuk terus gunakan kebijaksanaan Afnan membangunkan ekonomi islam dan secara tak langsung memertabatkan bangsa Malaysia di mata dunia.
.

Semoga Allah merahmati diri mu dan keluarga mu wahai anakandaku Afnan Rosli.
.
.
Aamiin.

Salam sayang,
Ibu Hanim.
.

No comments:

Post a Comment

HIDUP JADI LEBIH TERKAWAL?

Kenapa ada orang deactivated Facebook??? kerana mereka percaya ia dapat tingkatkan vibration. Yes! sebab antaranya ialah untuk HIDUP JADI LE...