Friday 27 September 2019

Semoga Allah merahmati Afnan Rosli.

sumber : https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10220527606600648&id=1247608285

Aku sarapan copy&paste lagi dari Tuan #IzhamNayan.
Dan misi aku hari ni, sape je yg aku jumpa hari ni, aku nak bagi the best. Super best.
..

Assalamualaikum.

sedih saya dgn apa yg berlaku. Sepatutnya kita sokong budak Afnan ni. Betulkan apa yang salah. Ketatkan apa yg longgar. Jangan benam dia sampai mcm ni.

Contoh dulu ESQ pon diharamkan d bberapa negeri dan di halalkan d negeri2 lain. Ertinya para ilmuan dan pemegang kuasa juga berpecah pendapat tidak sepakat hingga umat bercelaru. Bab halal haram pon celaru habis.

Esok d hadapan Allah rasanya puak ni dulu akan d persoal krn memecahbelahkan umat krn gagal bersepakat sesama sendiri.

Kita yg d bawah jadi umat marhain x tau siapa yg kita patut percaya.

Bila hadir pemuda pembawa cinta dan kasih sayang kpd ummat. Kita cari alasan utk menyekatnya walaupun apa yg d katakannya mampu d buktikan dgn sains. Di sebabkan jumud dan enggan melantik ulamak dan penasihat dari ilmuan sains quantum fizik dn metametik maka mrk masih menganggap tahyul perkara2 mrk sendiri tidak paham. Tidak belajar dan tidak mahu belajar.

Ya lah. Mana org percaya Hand phone zaman portugis dulu. Mana percaya ada kapal boleh menyelam. Besi boleh terapung dan kapal boleh terbang.

Afnan dituduh membawa ajaran New Age. Kerana dalamnya dia berbicara soal rasa dan doa Hingga menyentuh mirip ilmu tassauf.

Ya Lahhh soal Nur Muhammad yg di ajar guru2 pondok pon dianggap bidaah dan sesat inikan pula sharing drp budak yg pernah tidur dlm longkang.
Dan dari dalam longkang tu lah dia bertemu rahsia mengenal Allah. Sedar diri sedar keujudan sedar akan kemanusiaan.

Krn ego mrk menebal dan budak ni mengajar buang ego. Maka bermusuhlah mrk dgn pemuda ini.

Tambahan pula  terdapat pihak2 yg merasa sangat takut dgn kebangkitan populariti motivasi Afnan. Maka dia di lihat sebagai pencabar dan harus di kambus. Memang itulah prinsip org pemasaran yg menganggap bisnes ni perang dan musuh harus mati.

Kebanggaan mrk dan kejayaan adalah seberapa byk mendpt jualan dan harta. Sedangkn afnan ajar kasih sayang itulah harta dan kekayaan. Bercanggah benar dgn ajaran mereka. Makanya bg mrk afnan perlu di bunuh oleh gelombang tohmahan dan benci fitnah. Jika kumpulan pakar boleh naikkan sesebuah organisasi maka pakar juga boleh membunuhnya.

Kebencian meluap2 membutakan Mata mereka.

Kini.

Mrk gembira tanpa sedari Afnan terus berada di depan dn terus menang dan memenangi hati murid2nya dan dia akan terus menjadi lagenda Pemuda Islam Akhir Zaman.

Eh.. seumur hidup ku yg dh beruban ni. Aku x pernah Tau ada org seberani begini. Sanggup cancel kelas yg dah collect berjuta2 ringgit. Krn apa? Krn sayangkan ummah agar mrk x lg berbalah begaduh sesama sendiri.
Mana ada seorg pemuda seberani begini. Kor ada? Aku pon x sampai maqam mcm ni.

Semoga Allah merahmati Afnan Rosli.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment

HIDUP JADI LEBIH TERKAWAL?

Kenapa ada orang deactivated Facebook??? kerana mereka percaya ia dapat tingkatkan vibration. Yes! sebab antaranya ialah untuk HIDUP JADI LE...