Friday 27 September 2019

saya nak tunjuk pada kalian, the real HERO in this story.

Pagi ni bangun, saya buka phone MasyaAllah, saya terima beratus-ratus, malah mungkin beribu pm, whatsapp, dan text ucap selamat, ucap terima kasih, ucapan doa, dan sharing perubahan hidup.

Jujur saya cakap, saya tak sempat nak baca semua dah sekarang. Terlalu banyak. But seriously thanks a lot. I really appreciate every single pm, Whatsapp and text yang kalian hantar. I really appreciate it, thanks a lot for all the prayers. 🙏🏻💖.

Cuma saya nak tunjuk pada kalian, the real HERO in this story.

Harini Alhamdulillah MasyaAllah, ada puluhan ribu manusia admiring me. People come from all over the place datang ucap terima kasih, kagum dan ceritakan how I inspire them to be a better person. I really thankful for that. Alhamdulillah.

But sebenarnya, i am nothing without this special person. She is the real HERO. Di sebalik setiap lelaki yang berjaya. Pasti ada orang hebat yang berada di belakang dia.

And she is my beloved wife Nurhafizah Mazuki. Orang nampak saya inspires thousands of people all around Asia. Orang nampak saya berdiri gah di atas pentas mengajar ribuan manusia.

Tapi yang orang tak nampak ialah cerita di sebalik nya. Beliau lah yang atur the whole event untuk jadi Reality. Beliau lah yang uruskan my whole team untuk jayakan semua tu.

Beliau lah yang uruskan baju saya, seluar saya. Makan saya. Itu semua beliau yang uruskan.

Orang nampak saya pandai menulis di FB. Ubah hidup puluhan ribu orang. Tapi di sebalik itu. Beliau lah yang bantu orang, jawap whatsapp, uruskan rumah, dan anak saya supaya saya boleh menulis dengan baik. Saya tak pernah jawap call dan tak jawap whatsapp. Semua perlu melalui beliau.

Orang nampak saya berjiwa besar. Pergi ke Arakan, bantu 140,000 manusia yang di tindas di sana.

Yang anda tak nampak ialah setiap malam, beliau yang peluk, tenangkan anak saya Luqman yang menangis mintak nak tidur dengan ayah. Beliau sanggup kena tinggal berminggu minggu, tidur dengan anak. Itu semua orang tak nampak.

Waktu kelas di Melaka baru ni. Itu tarikh Anniversary kami. Kami di beri kejutan dengan cake Anniversary di atas pentas.

Saya cakap dalam kelas. Menangis tak berhenti saya waktu saya ucap dalam kelas baru ni. Saya kata, beliau kahwin dengan saya dulu langsung tak buat kira-kira. Langsung tak fikir apa-apa. Beliau tak pakai otak pun. Tapi beliau pakai Hati.

Kalau pakai otak, memang tak logic nak kahwin dengan Afnan. Waktu tu saya takde apa-apa. Income RM300 je. Elaun mengajar silat di sekolah. Hantaran pun murah gila. Malu nak sebut. Dia dah gaji beribu. Itu pun saya suruh berhenti kerja duk rumah.

Beliau berhenti je. Dengar tanpa bantah sepatah pun. Kalau ikut logic memang takde nampak nak hidup senang langsung. Tapi harini. Apa beliau nak, takde satu pun saya bangkang. Sebab jasa beliau percayakan saya saat takde orang percayakan saya.

Saya pun tak pasti kenapa saya tulis benda ni pagi ni. Jarang lah saya nak sweet-sweet gini. Tapi entahlah. Tengah tulis ni pun air mata tak berhenti lagi duk keluar.

Entahlah. Saya rasa saya kena luah apa yang ada kat hati ni. At least apa-apa jadi, saya dah keluarkan apa yang saya rasa.

Every time you see Afnan Rosli. Percayalah. I’m nothing without her. Dalam hidup ni, saya dah buat macam-macam keputusan bodoh. Saya dah jatuh dan salah berkali-kali. But she never gave up on me. Never.

Berkali-kali sakitkan beliau. Tak pernah sekali beliau putus asa pada saya.

Now you know. THE REAL HERO.

I love you Nurhafizah Mazuki. Thanks for everything. 😘

No comments:

Post a Comment

HIDUP JADI LEBIH TERKAWAL?

Kenapa ada orang deactivated Facebook??? kerana mereka percaya ia dapat tingkatkan vibration. Yes! sebab antaranya ialah untuk HIDUP JADI LE...