Tuesday 24 September 2019

Mohon baca dengan TENANG, dan HATI TERBUKA, BERLAPANG DADA.

sumber : https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10157621301698966&id=836233965

Fiona sangat bersyukur kerana diberi peluang untuk bertaubat dari terjebak terus menerus dalam ajaran New Age.

Mohon baca dengan TENANG, dan HATI TERBUKA, BERLAPANG DADA.

Anda yang terpilih saja akan dapat baca status ini kerana Allah pilih siapa yang mahu dia beri hidayah. Buktinya dalam surah Al-Anaam.

Surah Al-Anaam, Verse 125:
فَمَن يُرِدِ اللَّهُ أَن يَهْدِيَهُ يَشْرَحْ صَدْرَهُ لِلْإِسْلَامِ وَمَن يُرِدْ أَن يُضِلَّهُ يَجْعَلْ صَدْرَهُ ضَيِّقًا حَرَجًا كَأَنَّمَا يَصَّعَّدُ فِي السَّمَاءِ كَذَٰلِكَ يَجْعَلُ اللَّهُ الرِّجْسَ عَلَى الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ

"Maka sesiapa yang Allah kehendaki untuk memberi hidayah petunjuk kepadanya nescaya Ia melapangkan dadanya (membuka hatinya) untuk menerima Islam; dan sesiapa yang Allah kehendaki untuk menyesatkannya, nescaya Ia menjadikan dadanya sesak sempit sesempit-sempitnya, seolah-olah ia sedang mendaki naik ke langit (dengan susah payahnya). Demikianlah Allah menimpakan azab kepada orang-orang yang tidak beriman."

Terima kasih pada abang ipar Fadil Hisham Hashim dan kakak Shidah Ab Rashid yang menjadi sumber rujukan pertama sebelum fiona diperkenalkan kepada pakar-pakar akidah yang bukan calang-calang orangnya.

Ajaran yang mencampur adukkan pelbagai ritual dan kepercayaan agama di dalam satu ajaran, yang dipanggil New Age.

Ajarannya sungguh halus. Bila melibatkan kuasa selain Allah, yakni semangat alam semesta untuk merubah nasib kita, maka, ketahuilah, ini amalan syirik!

Syirik Akbar!

Percaya kepada konsep Universal Oneness? Kesatuan dengan roh semut, pokok, alam dan lain-lain?

Tahukah anda konsep universal oneness ini ajaran agama buddha?

Percaya kepada kuasa alam semesta, universe (yang telah ditukar nama kepada energy untuk nampak lebih saintifik dan tak nampak sesat), frequency dan vibration untuk mendapatkan apa yang kita hajatkan, adalah bertentangan dengan ajaran Islam.

Syirik!

Ini semua dinamakan talbis iblis (belitan iblis).

Bermeditasi dengan duduk bersila, tapak tangan terbuka dan terbalik ke atas (ditukar nama kepada terma receiving untuk tidak nampak sesat), adalah mengikut ajaran hindu.

Syirik!

Insyallah fiona akan mula kupas satu persatu, perlahan-lahan. Alhamdulillah dapat berguru dengan seorang ustaz sunnah, yang faqih dalam bab akidah, graduan dari Universiti Madinah.

Masyallahhhh...syukur!

Ajaran new age ini termasuklah feelings are prayers, konsep universal oneness, chakra, menyedut kuasa putih, mengeluarkan roh dari badan, ah banyak lagi.

Cahaya putih bukan energy dan potensi diri, tapi mainan syaitan seperti yang dijelaskan oleh ustaz sunnah ini.

Adakah teknik berdoa ini (gaya buddha, gaya hindu, guna teknik frequency dan vibration) sama seperti apa yang Rasulullah dan para sahabat ajarkan?

Surah Al-Ahzab, Verse 21:
لَّقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا

"Demi sesungguhnya, adalah bagi kamu pada diri Rasulullah itu contoh ikutan yang baik, iaitu bagi orang yang sentiasa mengharapkan (keredaan) Allah dan (balasan baik) hari akhirat, serta ia pula menyebut dan mengingati Allah banyak-banyak (dalam masa susah dan senang)"

Allah dah beritahu Rasulullah itu adalah sebaik-baik contoh untuk umat manusia.

Tapi kenapa masih nak ikut,

1. Gregg Braden, si guru ajaran new age?

2. Dandapani, seorang sami hindu yang dengan jelas beritahu tentang amalan mereka menggunakan teknik frequency dan vibration untuk dapatkan apa yang dihajati dengan kuasa alam semesta?

Ramai lagi guru-guru ajaran new age.

Ya, fiona harus jujur dalam berkata yang benar. Kerana dah ramai fiona bawa untuk terjebak sama.

Maafkan fiona. Fiona dengan rendah diri memohon maaf di atas kesesatan ini.

Sangat sedih kerana ramai antara mereka yang fiona bawa sudah pun terlampau taksub dengan orang ini kerana mahu bahagia, mahu magic dalam hidup, mahu itu dan ini instantly.

RAMAI YANG TELAH SYIRIK TANPA SEDAR. Kerana apa? Kerana ajaran new age ini sungguh halus. Nampak islamic kerana mengingati Allah, tapi kaedah mengikut ritual agama lain.

Cuma fiona bersyukur, fiona sendiri tidak pernah taksub dengan mana-mana guru. Maka, fiona percaya Allah telah makbulkan doa untuk pulang semula ke jalan yang lurus.

Janganlah kita meletakkan akal jauh ke depan dari apa yang dibawa oleh Rasulullah. Kompas hidup kita adalah Al-Quran dan sunnah.

Tugas akal adalah beribadat kepada Allah,  bukan menjadi Tuan. Akal bukan a supreme being. Jangan biarkan kita terus dibelit oleh iblis dengan menyangka akal is above everything. 

Untuk yang bertanyakan kelas ustaz-ustaz sunnah, kelas diadakan di Sunnah Scene, Sri Rampai Business Park. Betul-betul atas Wahab Cendol.

TIADA APA-APA BAYARAN DIKENAKAN.

Sungguh selesa! Ada bilik khas untuk anak-anak bermain, tak mengganggu kelas. Inilah kelas paling tenang fiona pernah attend. In fact waktu berjalan ke pantry belakang, fiona rasa sungguh sebak.

Syukur dalam sebak, kerana rasa telah diselamatkan.

Fiona mohon, jangan biarkan desperation kita untuk kaya dan berjaya itu menjadikan kita hilang akal dan rosak akidah, langsung syirik kepada Allah dan mengakibatkan  kita kekal di neraka, selama-lamanya.

Mastura Rashid
Ibu 3 anak disleksia
Hidayah itu milik Allah

No comments:

Post a Comment

HIDUP JADI LEBIH TERKAWAL?

Kenapa ada orang deactivated Facebook??? kerana mereka percaya ia dapat tingkatkan vibration. Yes! sebab antaranya ialah untuk HIDUP JADI LE...